Babelfiskar

Jag översätter små meningsfragment till Franska med babelfish eftersom jag bygger en fransk hemsida. Vem hade kunnat ana att jag skulle kunna båda de grejerna? Inte jag.

Kan varken eller faktiskt, men jag är bra på att hitta vägar att fuska mig runt. Det är kärnkomptensen i mitt yrke, tror jag. Fuska snabbt som sjutton, bygga fasader, låtsas att man kan allt. Intala sig själv att man kan allt. Det bästa är att det ofta blir bra. Hemsidan blir både fin och fransk.

Igår höll jag på att bli vlite kompis med Kristoffer Åström, kanske, inbillar jag mig,  vi fick liksom bra kontakt efter konserten när jag köpte en tshirt och han började prata med mig lika mycket som jag pratade med honom om ni fattar. Och hade bara vakten gett oss fem minuter till hade det kunnat bli nåt. Nu hann jag inte ens komma till allt vi har gemensamt. Hon slängde ut mig från konsertlokalen. Så det blev inget. Men jag har en backup-plan, som är hemlig, som kan leda vidare.

Jag pratade lite med Nina Persson också. Hon sade att hon och Anna Ternheim är kompisar i New York och brukar hänga där. Och, föreställer jag mig, ringa och tipsa varandra om små butiker där de säljer svinsnygga kläder av litet okänt märke, och kanske gå dit tillsammans och ta en bit mat på vägen. Sån där New York mat, nånting judiskt kanske. Och sitta där och diskutera texter och stämningar och..jag vet itne, coola saker. Kulturella New York-saker. I snygga glasögon. Och gå på nån liten loppis där man alltid hittar helt fantastiska antika smycken, YSL från 40-talet. Åh, jag vill också vara med.

Jag hoppas att det här inte låter så patetiskt som jag tror det gör.

Bis später

Jamen du:

Eller vad tycker du?:

Namn:
Det här vill jag göra om!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback